سفری دوباره به استانبول

30 مهر تا 5 آبان 1393 – 5 شب - با پرواز اسمان (در برگشت 2 ساعت تاخیرش کلافه امون کرد) – هتل سه ستاره Sultan در منطقه فاتیح که هتل قابل قبولی بود به غیر از اذیت های صدای مساجد اطراف در هنگام اذان صبح– مبلغ 1350000 تومان

سفرنامه استانبول سال 91 که نوشتم تقریبا کامله. این رو بیشتر به خاطر درج هزینه ها نوشتم.

روز اول جزایر پرنس که این بار با استانبول کارت به کاباتاش رفتیم و تقریبا نفری 2.5 لیر هزینه شد در جزیره بیوک ادا پیاده شدیم و دوچرخه سواری (10 لیر) و خوردن غذاهای دریایی شامل ماهی مزگیت که من زیاد دوست نداشتم و ماهی کاپرا (فکر کنم همون کپور خودمون باشه) که خیلی خوشمزه بود برگشتنه بلیط برای کشتی تهیه کردیم نفری 7 لیر.

شب به خیابان استقبال رفتیم و کینگ برگر که بستنی خوشمزه ای به قیمت 1 لیر داشت که تقریبا هر شب می خوریم.

روز دوم شهربازی ویالند (ورودی 65 لیر) که ماشین های خود شهربازی واقع در میدان تقسیم به صورت رایگان، هر یکساعت یکبار افراد رو به شهر بازی می برند و بر می گردونند.

بعد به خیابان سلطان احمد رفتیم و خورن کومپیر و چای و باقلوا

روز سوم آکواریوم (ورودی 30 لیر) و استانبول فروم (ایستگاه کجاتپه) و در شب خیابان استقلال

روز چهارم دلما باغچه که بعد از کاباتاشه (ورودی 40 لیر) و اب انبار یا سیسترن (ورودی 25 لیر) مقابل پارک سلطان احمد و منطقه اسیایی با اتوبوس های ساری یر از طریق کاباتاش و پل گالاتا

روز پنجم تپه های پیرلوتی یا بام عشاق (یر لوتی نام نویسنده ای فرانسوی است که سال ها پیش رمانی را در اینجا نوشته, او یکی از مدافعان استقلال ترکیه بود و در تشکر از حمایت های او دولت ترکیه، نام یکی از معروف ترین تپه های شهر را، پیر لوتی گذاشت. ) برای رسیدن به ایستگاه مزبور، بهترین راه سوار شدن در خط اتوبوسی است که از ایستگاه "امینونو" آغاز میشود و کنار ورودی تله کابین در ایستگاه EYUPتوقف دارد. و در شب به لالعلی رفتیم.