سفر به شیراز

19 تا 21 اردیبهشت- شیراز - نفری 750 تومان(پول هتل و پرواز)

همسرم به مناسبت تولدم سفر به شیراز رو به عنوان هدیه برام در نظر گرفته بود. البته با یه دخالت کوچولو از جانب من. گفت "کادو چی دوست داری؟" گفتم "سفر می خوام. سفر، اونم به شیراز نیشخند"

از هتلیار هتل بزرگ شیراز رو که سال 92 افتتاح شده و نزدیک دروازه قران هست گرفتیم. شبی 410 هزار تومان!! و پرواز هم ماهان که نفری 330 تومان شد. سفر گرونی شد ولی خوب تولد تولده دیگه!

اب و هوای شیراز خنک بود و راه رفتن در هوای بهاری اش لذت می داد. روز اول بعد از تحویل چمدون ها به "گهواره دید" که نزدیک دروازه قران هست رفتیم. نزدیک به 500 پله داشت که از کوه بالا می رفت. به اتاقکی رسیدیم که به شهر شیراز مشرف بود و در قدیم جایگاه دیده بانان و سربازان برای نگهبانی شاهراه ورودی شیراز بود. مردم شیراز به زبان عامیانه به آن گهواره دیو می گویند.  بعد از نشستن در هوای خنک کوهستانی به طرف پایین امدیم و رفتیم خدمت خواجه شیرازی که عرض ادب کنیم. ناهار رو در هفت خوان از بهترین رستوران های شیراز خوردیم (قیمت: بالا کیفیت: عالی) بعد به هتل برگشتیم. از مجموعه ورزشی هتل که شامل استخر و سونای گرم و خشک جکوزی و سالن بدنسازی استفاده کردیم و بعد برای عرض ادب به خدمت جناب سعدی رفتیم و بعد به باغ دلگشا که همان نزدیکی بود. در کنار باغ دلگشا ابشار مصنوعی زیبایی بود که چشم رو نوازش می کرد. بعد رفتن به "بابا بستنی" معروف در شیراز که صفی بود و ما دلیل این همه استقبال رو نفهمیدیم چون بی مزه و بی کیفیت بود (قیمت: پایین، کیفیت: پایین)

روز دوم: ارگ کریم خان، مسجد کریم خان، حمام کریم خان، موزه پارس، بازار، رستوران شرزه  در نزدیکی بازار(قیمت: متوسط، کیفیت: بد)، شاهچراغ، خوردن فالوده شیرازی در پشت ارگ کریم خان که خیلی معروفه (قیمت: پایین کیفیت: عالی) برای شب به باغ جهان نما رفتیم و من در زیر چشمان متعجب همسر لباس محلی پوشیدم و ازش خواستم که عکس بگیره و بعد به محل دفن خواجوی کرمانی در مجاورت دروازه قران رفتیم.

روز سوم: مجموعه ورزشی هتل، باغ ارم که از نظر من زیباترین باغ شیرازه و حتما باید این باغ زیبا رو دید، رستوران صوفی (قیمت: متوسط، کیفیت: متوسط)، باغ عفیف آباد (گلشن) که توسط عفیفه از نوادگان قاجار به فرح پهلوی اهدا شده بود و در مزایده به ارتش واگذار شده بود و بعد از بازسازی برای بازدید عموم گشایش شده بود.

پ.ن.1: من به هوای هوای مست کننده و بوی عطر بهار نارنج  شیراز در بهار این انتخاب رو کردم اما دریغ از گلی بر روی درخت. متاسفانه مثل اینکه زودتر بهار نارنج ها از درخت ها جمع شده بود. اما عوضش شمال که رفتیم بوی بهار نارنج و گل های پرتقال و لیمو کل فضا رو عطراگین کرده بود و ما رو مست مست کرده بود.ابله

پ.ن.2: تخت جمشید و مقبره کوروش و نقش رستم رو دفعه پیش در سفر به شیراز رفته بودیم و این بار به گشت و گذار باغ های شیراز اختصاص دادیم. تاکسی ها برای بردن به تخت جمشید 120 و برای گردش هر سه مجموعه تا 180 تومان درخواست می کردند!

پ.ن.3: هر باغی که می رفتیم همسرم می گفت اینا که همه شبیه همه و من می گفتم نه ببین این باغ نارنج بود این باغ سروه این باغ به موزه تبدیل شده. فکر کنم برای همسرم بهترین پارتش هتلمون و مجموعه ورزشیش بود! و من که توی کل باغ ها از خودم ذوق در ور می کردم. ولی بازم دستش درد نکنه که به هوای من به شیراز اومد. البته منم سعی کردم یه خورده به دل ایشون راه بیام. ولی کلا یه ادم اهل کمپ و سفرهای کوله ای با یه ادم اهل سفرهای هتلی سخته با هم مچ شدن.  هیپنوتیزم

پ.ن.3: در شیراز عرق بهار نارنج، شاطره و نسترن رو امتحان کردیم که بهار نارنجش عالی بود.

پ.ن.4: شیراز پر بود از توریست. رفتیم حمام نزدیک ارگ کریم خان، توریستها از کل در و دیوارش عکس می انداختند بعد مهربان همسر می گه ازی من اینجا رو دیگه داخل نمی یام خودت برو دیگه. حمام اینجا هم عین حمام ارگ کریم خانه دیگه. حموم که دیدن ندارهنیشخند

پ.ن.5: اولین سفر دو نفره امون بود. تا قبل از این هر جا می رفتیم با جمع می رفتیم. این هدیه تولدم یکی از بهترین هدیه های زندگیم بود. خیلی خوش گذشت. مرسی از مهربان همسرم.قلب

پ.ن.6: توی هتل بزرگ شیراز یه ماساژور فیزیوتراپ به اسم خانم رجبی بود که دستهاش معجزه گر بود. نیم ساعت ماساژ رویال 85 تومان در اومد ولی برای من که اسپاسم گردن و پشت داشتم عالی بود. اگه تهران بود حتما مشتریش می شدم. قلب